2010. augusztus 13., péntek

Péntek 13.

Unalmas bevezető rizsduma:
Már a nyár elején eldöntöttem, hogy ezen a nyári napon, amikor is az oly szerencsétlennek mondott tizenhármas szám a pénteki nappal egyesül ,s közös erővel létrehozzák a péntek 13-at, Babona napot tartok. Saját megdöbbenésemre ,de megtettem amit elterveztem. Előkészületeim közt szerepelt hogy közös erővel babonákat gyűjtögettünk, majd Nagyapámtól kölcsönkértem a Babonák című könyvét, ami mint kiderült nem olyan nagy és hasznos gyűjtemény mint amilyennek mi hittük. Ám, mégis sikerült kijegyzetelnünk belőle sok, valószínűen megtehető babonának vélt cselekedetet. Noshát, hogy valóban hasson és balszerencsét hozzon rám mindaz amit elkövettem ,hinnem kéne benne. De nem hiszek. Ígyhát minden rendben. Beszámolómban leszeretném írni miket hajtottam végre szánt-szándékkal ,valamint hogy az előírások szerint mi a következménye egy -egy iylen balesetnek.
Igérkezőnek hitt kifejtés, avagy a válogatottan összeírt lista:
-Péntek 13.
-Fekete macska áthaladása
-Só kiborítás
-Tükör eltörés
-Létra alatt átmenés
-Cipő, esernyő, fújtató asztalra tevése
-Tücsök elpusztítása
-Bal lábbal kelés
-Ágybevetés félbehagyása
-Pénteki ágybevetés
-Kapát házba vinni
-Bal lábbal átlépni a ház küszöbét
-Bentfelejteni valamit és visszamenni érte
-Lépcsőn lehagyni valakit némán!
-Sót kölcsön kérni!
-Segíteni megsózni más ételét
-Nagy fekete madarak (varjú,holló stb.)
-Varangyosbéka a házban
-Pók megölése
-Bal zokni, bal cipő előszöri felvétele
-Magyal,galagonya,fehér virágok házbahozása
Borostyán a házban
-Körömvágás pénteken
-Esernyő kinyitása a házban
-Kutya nem követ
-Döglött madár
Teljesen való kifejtés:
Nos ez volna a lista amit előző este illetve ma napközben ,reggel írtunk össze. Sajnos nincs minden pont kipipálva. A legjobb, ha a nap eseményeit sorra veszem.
Éjszaka ,mikor már péntek 13-a volt, de még nem feküdtem le aludni, eszembejutott ,hogy levágjam a körmeimet, nehogy idegességemben lerágjam őket. Így is tettem és egész tompára vágtam mindet. Majd nappal öcsém közölte velem hogy a pénteki körömvágás egy babona, mit a nem túl jó könyvben talált. (Mindketten átnéztük a könyvet ,és kijegyeztünk belőle sokmindent. A végén leírnám a kedvenceimet is ám.) Így hát ,véletlen folytán történt meg a pénteki körömvágás ,ami a listára is felkerült eztán. Úgyhogy egy kipipálva. Természetesen az első pipát a bal lábbal való kelés érdemelte ki a napirendet figyelembe véve. Félálmomban fetrengtem és készültem a felkelésre. Borzasztó dolog az ébredés és a kelés ,utálom. De tudtában voltam vele hogy bal lábbal akarok leni a nap miatt. És sikeresen végrehajtotttam a dolgot. Majd elkezdtem megágyazni, amit aztán félbehagytam hogy ugye ez is megtörténjék. Lementem narancslevet inni és fürdővizet engedni, s közben hazatért szülém, a szomszéd is átjött. Elvégeztem lenti dolgaimat,majd befejeztem az ágy bevetését. Így rögtön kettő babonát is lehúzhattam, félbehagyott és pénteki ágybevetés!!
Ezek után jött egy kis kihagyás. Édes sós öcsémmel fogtunk pár dolgot amit az asztalra nem szerencsés felpakolni, így hát a konyha asztalon egyszerre díszelgett egy pár cipőm ,egy fújtató, és egy ,gondosan a zárt térben kinyitott esernyő. Majd mikor felöltöztem s tévedésből jobb lábra húztam először zoknit ,nem bánkódtam ,mert ha cipőt is veszek fel akkor alá mindig másik zoknit hordok, na izé. Akkor nagy odafigyeléssel siekrült a bal lábamra elébb venni a zoknit meg a cipőt. Majd hátramentünk a kertünkbe, ahol létra ,kapa és egyéb kiváló babona eszközök vártak ránk. Természetesen a kinti kisház nyitó kulcsokat bentfelejtettem, így visszakellett mennem a házba értük. Végre megvotlak a kulcsok, s bejutottunk a házba ahol a létra volt. Nagy ügyeskedve átkászálódtam alatta, visszafele már összecsuktuk hogy megkerülhessem, s utána egy kapa társaságával bementem a házba. Egyik házban tartózkodásom alkalmával megöltem egy tücsköt, persze áttételesen értve, én magam nem akartam ölni, csipesszel kivettem egyik kiszemelt áldozatomat ,s elvégezte helyettem a gyilkolását hűséges kis gekkóm. Itt most megejteném hogy szándékomban állt mindenféle óva intett növényeket a házba behozni ,de egyrészt nem leltem semmi ilyesmire, másfelől egy mégis megvolt, egy szál borostyán száradozik már egy jó ideje a szobámban, úgyhogy azt még előző nap is akár kihúzhattam a listámról.
Sajnálattal közlöm, hogy egyetlen nagy fekete madárral sem találkoztunk szokásos koraesti sétánk alkalmával, pedig most hosszabb útra mentünk. Egyetlen madarat se láttunk ,se élőt se döglöttet. Valamint a legnehezebbnek hitt dolgot sem siekrült megvalósítanom ,vagyis ,fekete macska se keresztezte az utamat. Hacsak, nem számít tévén keresztül,mert akkor ez is pipát érdemel. Ugyanis éppen a Labirintus hátralévő fél óráját néztük édes rokonaimmal, amikor is beértek a szereplők a Manók városába és ottan egy fekete macska ment át előttük ,balról-jobbra, azt hiszem pont így kell átmennie hogy balszerencsét hozzon! Tehát félig-meddig kipipáltnak véltem a dolgot.
Ó és a lépcsőn lehagyni valakit némán, vagyis szótlanul is megtörtént, alig észrevehetően direkt. Öcsém szólt hogy megyünk-e le enni. És rám várt, hogy leelőzhessem. Csúcs. Pipa.
Ebédnél előzékenyen megsóztam testvérem kajáját ,majd evés közben többször is direkt felborítottam a sótartót, sőt a tartótól kölcsön vettem egy kis sót ,amit igyekeztem visszaszolgáltatni neki. Ha ébren lett volna még a szomszédunk, akkor tőle kértem volna kölcsön sót amit aztán fellökhettem volna. Sajnos nem így lett. Na de, lesz még péntek 13-a!
Ha találtam volna egy varangyos békát, amiért mit megnem adtam volna, azonnal behoztam volna titokban a szobámba. De nem volt szerencsém (kis ikszdé) és ez is kimaradt. Pók megölése,nem nem nem akartam gyilkolni. Kivéve ha szúnyog vagy légy. Ugyebár, az ember az aki megöli azt ami bosszantja. Csudás ,tüneményes faj a mienk. Pedig, tele van a szobám pókokkal. Ideszülhetett egy kaszáspók az évek során. Emlékeim szerint láthattam is a kismamát még annak idején frissen pottyantott kölkeinek sokasága között.
Utolsó előtti pont, kutya nem követ, hát ez nem újdonság. Mármint ,ha az utcán vagyunk és sétáltatjuk. Merthogy ma többször utánunk jött a kertben az feltűnt. Azt hogy vajon mindig ezt csinálja-e, vagy csak ma, mert az kellett hogy látványosan ne kövessen mindenhová, nem tudom. Minden esetre ő a legemberibb kutya. Kracccss elég.
Azt hiszem ennyi volna, szégyen szemre nem törtem el egyetlenegy tükröt sem. Na de még ,erre van közel két órám, úgyhogy még van remény.
Utolsó igéret:
Lesz tükörtörés!!!!!
Utólagos kis blablázás, illetve néhány direkt elkövetett egyszerű kis hiba babonája:
Íme néhány, a könyvből szedett viccesnek, érdekesnek vélt babona, ami úgy megfogott ,megtetszett nekem:
"Soha ne lépjünk rá az orbáncfűre, mert könnyen egy tündérló hátán találhatjuk magunkat ,mely veszélyes és ádáz éjszakai vágtákra visz minket."
"A rémálmok elűzhetőek azzal, hogy a párnahuzatot úgy helyezzük el, hogy nyitott fele kifelé álljon, így ugyanis a rémálmok könnyen tudnak távozni."
"Ha pénteki napon bevetjük az ágyunkat, akkor rossz álmaink lesznek."
"Ha bal lábbal lépünk be egy házba, rosszat hozunk annak lakóira."
"Ha kapát viszünk a házba, balszerencsét idézünk elő."
"Balszerencsét hoz visszamenni a lakásba, ha otthagytunk valamit. Ha mégis megtesszük, nézzünk bele a tükörbe, és mosolyogjunk."
"Mindig jobb lábbal keljünk fel az ágyból; a bal lábbal való felkelés ugyanis vonzza a gonoszt."
És végtére a kedvencem: az orrviszketés azt jelenti, hogy megcsókol egy idegen ,vagy találkozol egy őrülttel.

Nos hát, a babonák számomra mókásak és viccesek. Egy őrült idegen csókoljjék. Viszlát!


R.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése