2010. március 7., vasárnap

Alice Csodaországban..

..Tim Burton által.
Féltem tőle. Hogy túl felkapott lesz a film, mivel már jóval korábban tudni lehetett róla hogy bemutatják nálunk is, és jó hamar kiplakátolták és tudtunkra hozták a megjelenését.
Féltem hogy Tim Burton divattá válik.
És féltem ,hogy a film nem lesz jó.
Valamint félek most is ,hogy sokan csak az utóbbi pár film óta ismerik Burton nevét.
Ezek fölösleges aggodalmak ,de megvannak.
Szóval afilm címe remekül beccábítja a nézüket a moziba, majd nem a várt sztorit kapjuk,hanem annak a folytatását, kvázi lezárását. Ami nem annyira baj, reklámfogás, remek remek. A filmnek ez a továbbgondolása. Kellett a cím. Ráadásul Tim Burtontől ez a remekmű ,csakis remek lehet. Szörnyű Disney konferálta jahajj, de azért rendesen Tim Burton-s volt. Nem írom oda az ö-t.
Szóval, jók votlak a karakterek, kicsit túlzás volt nekem Kalapos külseje, meg a Fehér királynőé, a Fehér nyuszi tetszett, Március is ,mármint March Hare is. A legjobbak a kártyák voltak. A Szívkirálynő pedig vicces volt. Mindig nevetnem kellett mikor megláttam. Pedig az előzetes képek alapján nem tetszett. A Kalapos jellemét teljesen átformálták és én már attól féltem ,először ,hogy Tim Burton veszi a bátorságot és a saját feldolgozásában megöli,mint ahogy szegény Jokerrel is tette. Ej, de neheztelek rá. Továbbá a másik félelmem ami állandóan körülölelt, hogy Aliz és Kalapos smárolni fognak vagy ölelkezni, Disneytől jött volna és komolyan féltem hogy megtörténik aminek nem kéne. Tulajdonképpen jó volt ,csak a karakterek kissé átlettek formázva, nekem Kalapos inkább egy bunkó alak volt ,nem pedig egy oylan aki szereti Alizt mint barátot (vagy hát nem tudom Disneyék hogyan képzelték de akkor hányok ha úgy ahogy végig rettegnem kellett tőle, sőt belegondolva igen hányhatok mert ők többre gondoltak nos) Jó, hogy tobábblett gondolva a történet és ily módon leis lett zárva, valamint egy kis előtörténetetről si szóvolt, amiből jobban megismerhettük Kalapost. Már amennyi volt. No mindegy ,én azt mondom jó film volt. A látványa csodálatos volt, a hintalódarázs ma is élénken bennem van pedig csak egy kis ideig volt látható, mégis valamily fura mód magával ragadt a dolog, nem is a történet ,hanem a világ maga. és igen ,ekdvem volna Burton filmet nézni, mondjuk a Charlie és a csokigyárat abban van hasonlóan színes világ megjelenítve. De azthiszem szívesebben olvasnék egy újabb fantasztikus könyvet, nyílván a Tükörországban könyv miatt van ez, hogy jó volna valami hozzáhasonló könyvet ovlasni ami hemzseg a bizarr és szürrealista dolgoktól és kitalált fantasztikus lényekről. Asszem furrysta lettem e tekintetben ,régóta szeretem az ilyen lényeket ,mint az Avatar lényei a navik vagy mik ,nem érdekel a film ,de egy navi figurát elfogadnék. Na mindegy.

Asszem ennyit erről. A film jó, megéri megnézni ,de ne várjuk azt ,hogy tetszeni is fog. Nekem tetszett, de azthiszem csak a látványvilága, meg a karakterek érdekes, színes megközelítése, a történet már kevésbé. Ha lehetne azért elmennék oda, de ne abban az állapotában legyen amilyen volt, vagy amilyen American Mg'es feldolgozásában. Remek ,azthiszem eddig négy filmes változatát ismertem meg az Aliz Csodaországban történetnek. A Disney mesét, egy régi musicaleset ,a Horrországbanos játékot és a Tim Burton-félét.

Szó mi dó, érdemes volt megnézni. És még Alíz menünk is lett, aminek nagyon örülök külön.

R.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése